California dreaming..

Better late then never zullen we maar weer zeggen he, wantja inmiddels al weer drie weken terug in dit kikkerlandje. Toch nog even een blogje over mijn travelmonth.

Op 31 mei was het dan zo ver. Koffer ingepakt en ready to go. Op naar het vliegveld met als stop San Francisco, daar begon mn avontuur. Daar aangekomen dacht ik dat het wel een goed idee was om de 20 minuten walk te doen met mijn koffer in plaats van een uber. Maar als je in San Francisco bent geweest weet je dat dat niet te doen is, steile heuvels waar je u tegen zegt. Dus de workout voor die dag hadden we ook weer achter de rug. Eenmaal aangekomen bij mijn hostel dan ook vrij weinig meer uitgevoerd, wat gerelaxt en savonds nog even wat barretjes ingegaan.

Dag erna was het tijd voor wat sightseeing. Op tijd (ja, 12 uur was op tijd op dat moment) mn bed uit en met wat mede hostelaars wat dingen gaan bekijken in San Francisco. Terwijl we onderweg waren naar Lombard Street kwamen we toevallig Chinatown tegen. Very cute.

Na een snelle lunch weer door naar Lombard Street. Gelukkig begonnen we van bovenaf, wat nondeju, dat is me toch een klim. Daarna hadden we het door de warmte wel gezien voor vandaag en begonnen we aan onze heuvelhike terug naar de hostel. Daar wat gechillt en natuurlijk kwam ik weer een mede Nederlander tegen dus dat is altijd gezellig. Voor de rest van de avond niet zo’n druk programma, het was vooral heel gezellig in het hostel. Figured out dat ik geen talent ben in bierpong..

Na een veel te gezellige (lees:lange) avond begon dan op zaterdag de Au Pair Adventure Tour waar ik me voor opgegeven had. Om 8 uur moesten we klaar staan in de lobby van t hostel, killing..

Na een korte introductie was het hop, de koffers in de van en gaan! We begonnen met een klim naar een hoog punt in San Francisco (can’t remember the name) met een prachtig uitzicht over de hele stad. Vanuit daar door naar de Golden Gate Bridge, echt amazing om dat nu van zo dichtbij te zien. Die dag ook nog de Painted Ladies en Pier 39 gezien. Daarna was het tijd om door te rijden naar onze eerste campeerplek, in Yosemite Park. Hier kwamen we rond een uur of 8 aan, tenten opzetten, wat eten en gelijk de tent in.

Hoewel de guide ons vertelde dat de lange kleren die we mee hadden gebracht echt niet nodig zouden zijn werd ik toch om 3 uur snachts bibberend wakker. Oh, how I love camping! Gelukkig op deze camping nog een douche met warm water, want oh hoe dat zou gaan veranderen de komende dagen..

Om 8 uur vertrokken we bepakt en bezakt met onze van naar het echte Yosemite Park. Met hele mooie plekjes om te zien. And of course, om foto’s te maken.. (sorry, not sorry again)

En vanuit daar reden we door naar de volgende campingspot, dit keer in Bisschop. ’s Avonds gingen we nog naar een hot spring, which was amazing. And again, de guide gaf aan dat we vandaag geen tent op hoefde te zetten omdat de temperatuur best hoog zou blijven en je hier heel mooi de sterren kon zien. Geen idee waarom we hem weer geloofde, maar of course werden we weer om 4 uur wakker bibberend van de kou en geen warme douche. Gelukkig hadden we een heel leuke eindbestemming in ons vooruitzicht wat ons toch enthousiast maken.

We vertrokken om 6 uur smorgens met de van, aangezien we naar de Death Valley zouden gaan en hoe eerder je gaat hoe lager de temperatuur zou zijn. Het is daar smiddags zo’n 45 graden. Het was daar zelf zo heet dat er op een gegeven moment, voordat je een soort van berg op rijd, de airco in je auto uit moet zodat de auto al zijn energie kan gebruiken voor de rit omhoog. Na een kleine lunchbreak was het dan tijd voor de rit naar iets exciting, Las Vegas!

We kwamen daar rond 3 uur aan en thank god zaten we dit keer in een hotel. Alleen dat al was genieten. We hadden wat vrije tijd, which meant eindelijk lekker in een gewone douche douchen en daarna klaarmaken voor de avond. Lekker wat gegeten met de groep en daarna was het tijd voor onze limoride door de stad. Met wat stops zoals de Golden Nugget Hotel, the Las Vegas Sign en met het eindpunt de Bellagio Fountains. Na de watershow nog wat rondgelopen door Las Vegas, maar met bijna alleen maar minderjarige en geen slaap de nacht ervoor hielden we het voor gezien. En oh wat was het fijn eindelijk in een bed te slapen.

De dag erna op tijd ons bed uit om zoveel mogelijk uit de dag te halen, we waren immers maar twee dagen in Vegas. We zijn naar het Las Vegas Sign geweest, nog wat over de strip en daarna was het tijd om terug te gaan en ons klaar te maken. Want als je in Las Vegas bent moet je toch wel naar een show, en toen de guide ons vertelde dat er een Australische variant van de Chippendales was waren Michelle en ik toch wel gelijk verkocht. Dus obviously hadden wij een hele leuke avond!

Helaas was het de dag erna weer tijd om te vertrekken. Om 9 uur stond de van weer klaar met als volgende stop, de Grand Canyon. Iets waar ik ook heel erg naar uitkeek. En wow, wat was dat mooi zeg! ’s Avonds nog met zn allen naar de zonsondergang gekeken en toen weer terug naar onze campeerspot. Kampvuurtje met smores en daarna de tent in.

New day, new destination. Vandaag was dat Lake Havasu. En Jezus, wat was dat lake nodig. Want het was daar dus zo’n 45 graden. Niet te doen. Hier dus de rest van de dag gewoon wat gerelaxt en genoten van het mooie uitzicht.

De dag erna weer vroeg ons nest uit, dit was onze laatste reisdag. Voor de laatste keer alles in het busje en op naar LA! Tussendoor ook nog in een dorpje gestopt dat erg belangrijk was voor route 66. En daarna natuurlijk een stop gemaakt in Hollywood, Beverly Hills en daarna naar ons hostel in LA. Hier weer gezellig met zn alle de zonsondergang gekeken op het strand en dat was dan ook het einde van onze tour. Iedereen was uitgeput en dus vroeg ons bed in.

Iedereen vertrok terug naar huis de dag erna, maar ik was zo slim geweest om nog 4 dagen bij te boeken in LA. Zaterdag zijn we dus nog met de tour mensen die er nog waren naar de Santa Monica Pier gegaan. Een klein attractieparkje. En daarna vertrok iedereen one by one..

Gelukkig, met pure toeval, kwam ik op de gang een Nederlands meisje tegen dat ik kende uit NY. Dus hier zondag mee op avontuur gegaan. In LA staan er overal elektrische steppen die je kunt huren, dus dat gedaan en hop hop op naar Venice Beach! Heel cool om dit in real life te zien in plaats van in de movies. En natuurlijk savonds even het nachtleven in LA ontdekken.

Maandag weer richting Hollywood om wat dichter bij het Hollywood Sign te komen. Geen hike gedaan, maar wel tof om te zien. ’s Avonds met wat mensen uit het hostel wat gaan eten en toen hielden we het weer voor gezien.

Dinsdag eigenlijk niet veel meer gedaan, wat rondgelopen en gewacht tot ik opgehaald werd om naar het vliegveld te vertrekken. Om 6 uur ging mn vlucht weer terug naar Chicago, en oh wat was ik blij weer terug te zijn!

Gelukkig had ik nog vier volle dagen in Chicago. Dus lekker veel met vriendinnen afgesproken, met de kinderen nog leuke dingen gedaan en gezellig met het gezin uit eten geweest. Laatste keer dit, laatste keer dat. En helaas ook goodbye zeggen tegen iedereen. Heel onwerkelijk en sad..

En op zondag avond half 8 was het dan zo ver, mn vlucht terug naar Nederland. Een lange zit, maar heel fijn om mn lieve familie weer terug te zien!

Ondertussens dus al weer drie weken terug in Nederland en toch wel weer redelijk gewend. But you know, I would go back in a hearbeat!