It's a wrap

Dit is helaas alweer mn een naar laatste blog vanuit Amerika, wat is de tijd veel te snel gegaan..

De laatste maand natuurlijk nog een aantal dingen ondernomen. Paar keer naar de stad geweest in t weekend en door de week werken. Hoewel ze hun momenten hebben nog zoveel mogelijk van de kindjes genieten nu ik er nog ben. En steeds maar de vraag: Anke, do you really have to go? We love you and don't want you to leave. *huilt even van binnen*

Op 5 mei ook nog even iets extra leuks. Terwijl jullie in Nederland Bevrijdingsdag vierde hadden wij hier ook een Dutch Party in de stad. Dus onszelf in oranje gehesen en op naar de stad. Heel raar om zoveel mensen tegelijk allemaal Nederlands te praten, niet meer gewend. Lekker meeschreeuwen met Nederlandse klassiekers, Guusje en hakken natuurlijk. En natuurlijk gingen die bitterballen er na 1,5 missen heel goed in!

Op 9 mei was t tijd voor een klein feestje. De jongste, my baby, werd dan toch 6 en een grote jongen. Cadeautjes, pizza en zn ninja feestje was een week later.

In het weekend natuurlijk klein feestje en de stad in. En de laatste puntjes op mn to do/need Instagram picture plekjes af. En dat dan weer eindigen met een paar drankjes. En door de weeks weer werken, werken, werken en helaas ook een beetje gaan denken aan t inpakken.

Weekend erop wat spontaan nog even deelgenomen aan een Night Nation Run. Een run waarbij je allemaal glowsticks omhebt en er langs de route stations zijn met dj's, dansjes, lichten en bellenblaas. Hoewel t meer op de avond vierdaagse leek dan op een run wel heel gezellig met de hele groep!

Op de zondag nog naar een Chicago Fire soccer game met Schweini en natuurlijk een dutchie in it.

Gelukkig is t weer hier eindelijk de goede kant op gegaan en hebben we bijna elke dag tussen de 25-30 graden. En aangezien de kids geen huiswerk meer hebben kunnen we lekker naar t park after school!

En dan was t nu toch echt tijd voor mn laatste weekend als een werkende en toevallig was t ook Memorial Day weekend which means dat het een extra lang weekend was. Dus dan moet je toch iets leuks plannen om t goed af te sluiten. Dus met een gezellig groep een auto gehuurd, volgestopt met zooi en op naar New Orleans, dat toch wel bekent staat als een groot feest. Wel een 14 hour drive to get there, maar dat was t zeker waard.

Vrijdag avond vertrokken en zaterdag morgen kwamen we aan. De ochtend wat rustig aan gedaan, naar t park gegaan en daar wat gechillt. Toen we eindelijk ons hotel in konden ons klaar gemaakt en op naar Downtown New Orleans. Stop, Bourbon Street. Een zeer lange street vol met barren en de street helemaal vol met mensen. Ook is er een of andere traditie ofzo waarbij de mensen op de balkonnen staan en beats necklaces naar je toegooien en je deze moet vangen. Wat hebben we gelachen!

Dus flink wat barren afgegaan en wat lokale grappige drankjes geprobeerd like 'the shark attack', een vissenkom vol met alcohol en nog wat andere dingen. Maar wel veilig natuurlijk, geniet maar drink met mate enzo.

Zondag op tijd ons bed uit, de een wat eerder dan de andere en terug naar downtown. En er waren natuurlijk wat dingen die ons aangeraden waren. De French Market en we moesten een Beignet proberen bij Café Du Monde. Toen we daar aankwamen kregen we daar toch onze twijfels over want aan t einde van de immens lange rij werd gezegd dat t zo'n drie uur zou duren en dat is toch best zwaar met bijna 30 graden op je bol. Toch maar besloten dat we dit toch wel echt moesten doen in New Orleans en hop, de rij in. Het was een soort van platte variant van een oliebol, maar na twee uur te hebben gewacht was het zeker lekker!

Voor de rest nog naar de Kathedraal daar gegaan en wat door de stad heen gelopen.

Terug naar het hotel om ons op te frissen en weer door, helaas moest ik passen vanwege ziekte. (Nee, niet door hangover, alcohol whatsoever) maar de rest moest natuurlijk door.

En zondag al onze zooi weer in de auto geduwd en gaan met die banaan. Nog even een stop gemaakt in Memphis, aangezien dat op de route lag. Visited Elvis Presley's Graceland, helaas kwamen we te laat aan om nog zijn huis in te gaan. Maar even voor t hek staan en zn privé vliegtuigen bekijken, daar doen we t dan maar mee. Terug de auto in en door naar huis, waar we pas rond een uur of 4 snachts aankwamen. Maar wat een geslaagd weekend met hele gezellige mensen!

Vandaag is het donderdag 31 mei. Vanmorgen heb ik de kinderen naar school gebracht en dat was officieel mijn laatste duty als au pair. Vanmiddag zal ik het vliegtuig instappen om mijn travelmonth te beginnen in Californie. Super excited natuurlijk om iets nieuws te gaan ontdekken, maar oh wat ga ik mijn lieve kindjes missen. Ondanks dat het drie kleine duiveltjes zijn hebben ze toch echt mijn hart gestolen.

Dus de volgende blog word Cali en daarna spreek ik jullie weer in Nederland!

Mam

Volop aan het genieten. Tot gauw ?❤