Counting down the days..

Die poging om het bij te houden is zoals jullie zien niet helemaal gelukt, dus we zullen in een vogelvlucht maar even vier maanden samenvatten..

Begin januari niet heel veel spannends te beleven. Werken, werken, werken en in het weekend lekker de stad in.

Maar eind januari was dan toch wel even leuk. Na meer dan een jaar in Amerika te zijn geweest was het dan zo ver, het moment waar ik naar uitgekeken had, mn 21ste verjaardag! And as you might know that’s a big one in Amerika, want we mochten eindelijk legaal drinken. En hoe vier je dat, inderdaad, door het hele weekend de stad in te gaan en precies dat te doen.

Daarna nog twee weken werken en de stad in en wat dingen van mijn lijstje afstrepen, like going to a Bulls game.

Maar toen was het dan toch tijd voor mn eerste echte (welverdiende) vakantie. En wow, wat was dat geweldig. Best thing I did so far here!

Op zondag vloog ik vroeg in de ochtend naar Miami. (YAS MIAMI) Ik kwam daar tegen de middag aan en toen op zoek naar mn travelbuddy voor de week. Een Duits meisje die in Conneticut woont. Koffer de bus in en op naar onze slaapplek voor die nacht. Alleen in de bus al so impressed by alles dat ik om me heen zag, alleen die palmbomen al. Dan hebben we het nog niet eens over de zon en temperatuur gehad. Snel omgekleed en gelijk aan de cocktails en het strand op. ’s Avonds natuurlijk ook even het nachtleven van Miami bekijken, niks op aan te merken!

En dag twee werd natuurlijk alleen nog maar beter. ’s Ochtends een rondje met de fiets en toen werden we om 12 uur middags verwacht op de pier in Miami om daar onze cruiseboot op te stappen. Yes je leest t goed, 4 dagen lang op een cruise naar de Bahamas. Dit werd alleen nog maar beter toen we erachter kwamen dat we een open bar hadden, free cocktails for four days!

Dus daar lekker van genoten en ook van de heerlijke hottubs on board. Na een zware nacht daarvoor om 10 uur K.O. in onze kajuit. Opladen voor de dag erna.

Op dinsdag kwamen we aan in Freeport, een eiland van de Bahamas. Snel een ontbijtje en de boot af. Na wat rondgelopen te hebben kwam Saskia met het geweldige idee om met varkens te gaan zwemmen. Na wat twijfel van mij toch maar besloten het te doen, leuk om dat toch weer aan t lijstje toe te voegen.

Om vier uur moesten we weer aan boord zijn om door te varen. Maar met alles wat op die boot aanwezig was hadden we daar niet zoveel problemen mee.

Cocktail bestellen en de hottub in. ’s Avonds van al het heerlijke eten genoten en nog even de nightclub op de boot ingeweest.

Woensdag waren we op Great Stirrup Cay, een eiland op de Bahamas die in handen is van de cruiseline waarmee wij vaarden. Dus we konden ook op het eiland genieten van onze cocktails en delicious food. Hier dus niet veel meer gedaan dan zuipen, zwemmen en zonnen. (aka verbranden in my case)

’s Avonds een white party op de boot en de nightclub in.

Donderdag was toch wel mn favorite, het eiland Nassau. Eerst wat rondgelopen op het eiland en toen met de taxi naar Atlantis, een heel groot fancy hotel op het eiland. Met eigen aquarium en al. Helaas wel strict en er waren armbandjes nodig om in veel dingen binnen te komen, maar met onze ‘we kunnen alleen Duits en snappen niet wat er gezegd word’ kwamen we nog best ver.

Toen we er dan toch echt uit moesten was t op naar het strand. En wat moet je dan natuurlijk doen als je op het strand bent in de Bahamas. Exactly, sipping Pina Colada out of a coconut!

Om 5 uur weer terug de boot op. Omkleden en toen out for dinner met de groep die er ondertussen ontstaan was. We waren van alle markten thuis, Duits, Nederlands, Canadees, Australisch en hadden natuurlijk ook een Amerikaan nodig. En toen nog even de dansvloer op met zn allen.

Vrijdag was het helaas tijd om afscheid te nemen van iedereen en de boot. Heerlijk genoten!

Aangezien Saskia de dag erna terug zou vliegen hebben we nog een paar dingen bekeken in Miami. Like Wynwood walls, een wijk vol met prachtige muurschilderingen. And again, sorry not sorry for the wannabe insta model pics.

Een aantal mensen van the Group waren nog in Miami, dus gezellig met zn allen nog uit eten geweest en wat gedronken.

Zaterdag vertrok Saskia terug naar huis, maar thank god was TQ net aangekomen met haar hostfamily in Miami vanuit NY. Dus weer lekker gek doen met mn dutchie en tja als TQ er is moeten er weer goede fotos geshoot worden. En obviously, de club in.

Zondag lekker rustig aan gedaan, flink uitgeslapen en geen haast. Helaas moest TQ werken, maar the good thing about hostels is andere mensen die ook alleen zijn. Mn roommate had ook no friends en de zelfde party instelling als mij. Dus lekker winkelen, klaarmaken en met samen naar de club.

Oh and ook een ding die ik van mn lijstje af kan strepen (weet niet of dat positief is), maar een ritje in de police car in Amerika. Nee, nee niks verkeerd gedaan. Een aardige agent zag onze struggle om met onze hakken naar huis te lopen en bood ons een lift in zn auto aan. Tja, daar kun je geen nee op zeggen he.

Op de maandag had ik mezelf een busrit naar Key West geboekt, een plek die toch wel echt gezien moest worden volgens velen. Dus na een uurtje slaap om 6.45 de bus in en lets go!

We kwamen daar rond 12 uur aan en gelukkig een paar andere au pairs tegengekomen dus was niet alleen. Het was veel te mooi om een taxi te pakken, dus lekker onze tijd genomen en naar de boei gelopen. Dit is het zuidelijkste puntje van Amerika. Voor de rest lekker genoten van de omgeving en op aanrader van pap en mam lekker gegeten bij de Sloppy Joe bar. Om 6 uur weer de bus in terug naar Miami en daar nog even gemeet met TQ.

Dinsdag was het helaas tijd om terug te vliegen naar Chicago. Maar wow, wat heb ik genoten!

Ook de familie was net terug gekomen van vakantie dus het was voor ons allemaal wat moeilijk om weer het normale leven op te pakken. Maar de weken erop was het gewoon weer school, werken en al die ellende. De weekenden natuurlijk leuke dingen gedaan en leuke plekken gezien.

17 maart was weer een leuke dag hier in Amerika, St Patricks Day. Iets wat ze in Chicago vrij serieus nemen, de River word gifgroen gekleurd en waag t eens om niks groens aan te trekken. Overdag de stad in om naar de parade en de rivier te kijken en s’avonds de kroeg in.

Weken daarna weer niet veel spannends, werken en leuke dingen doen en mooie plekken zien.

Natuurlijk ook gezellig Pasen gevierd met de familie, met natuurlijk veel te veel eten.

Eerste weekend van april had ik mijn weekendclass, dit om mijn 3 credits te halen voor het completen van het au pair programma. Het ging over discover Chicago, dus veel geleerd over de geschiedenis en al die ongein van Chicago en natuurlijk wat fieldtrips.

Rest van de weken niet heel veel speciaals. Langzamerhand toch wel mn to-do lijst aan het afgaan want het duurt niet lang meer. Nog lekker genieten met de kids, want het weer word ook steeds beter.

Afgelopen weekend de Willis tower ingegaan. Dit gebouw heeft op de 103de verdieping soort van glazen kubussen waar je in kunt gaan met een geweldig uitzicht over Chicago.

En op zondag lekker het kind uitgehangen in Six Flags, met het heerlijke weer een zeer geslaagde dag.

En vandaag is het alweer 1 mei, de eerste dag van mijn laatste maand als au pair. Nog lang niet klaar om naar huis te gaan en mn kindjes achter te laten, maar het moet er toch ooit van komen.. See you in 47 days Nederland!

Mam

Wow wat een belevenissen. ?
Ben wel blij dat we af kunnen gaan tellen.?

Peter jans

Prachtig verhaal Anke geniet er nog even van

Loes

Ha Anke. Wat een avontuur. Te gek. Je bent duidelijk aan het genieten. Ben heel benieuwd naar je verhalen als je weer terug bent. Liefs Loes