Catching up, Boston and more.

Better late than never zullen we maar weer zeggen, want er zit weer een ellendige lange tijd tussen. Mijn excuses..

Maar, let's start where we left of, Boston.

Vrijdagavond, my birthday, vertrok ik met twee andere Nederlandse en een Spaanse naar Boston. We gingen met de trein naar New York en pakte vanaf daar de bus naar Boston. Zo'n 4,5 uur met de bus maar we hebben ons prima vermaakt. Eenmaal aangekomen in Boston was het al vrij laat en werden we opgehaald en naar onze slaapplaats gebracht. Aangezien de busreis best slopend was besloten we om lekker te gaan slapen om fit genoeg te zijn voor de volgende dag.

Dag erna was dan ook een interessante dag. We pakte de über naar de stad en begonnen in de Public Garden met de Freedom trail. Dit is een route door de stad waarbij je langs allemaal belangrijke historische gebouwen loopt.

De route word aangegeven door rode bakstenen op de stoep en was dus heel makkelijk te volgen. Zo hoefde je niet moeilijk te gaan doen met kaarten en wat zullen we eens gaan bekijken en kreeg je gelijk alles mee.

Op het einde van de Freedom trail stond het Bunker Hill monument. Een gebouw van zo'n 67 meter hoog met welgeteld 294 treden. Aangezien er werd gezegd dat je vanaf daarboven een geweldige view over de stad hebt besloten we deze challenge aan te gaan. Het duurde even en ik was kapot toen ik boven kwam, maar over het uitzicht hadden ze zeker niet gelogen!

Nadat we eindelijk weer beneden waren zijn we nog even naar het USS Constitution Museum gegaan, want als je er toch bent kun je dat net zo goed even meepakken. Na wel genoeg geschiedenis voor een dag gezien te hebben zijn we naar het Little Italy gedeelte van de stad gegaan en hebben we daar met wat vrienden uit de stad zelf lekker gedineerd. Daarna terug naar onze slaapplek gegaan om ons om te kleden en nog even het uitgaansleven van de stad te verkennen, top avond!

Dag erna weer vroeg op. Na een ontbijtje bij de Breakfast Club op naar Harvard. Na daar wat rondgeslenterd te hebben was t tijd om onze koffers te pakken en t busje weer terug naar huis te nemen. Na een weer slopende busreis nog een treinrit en daarna gelijk het bedje in. Een vermoeiend maar leuk weekend, wat is Boston mooi zeg!

De rest van de week was het vooral weer het gewone ritme. Kinderen naar school, sporten, wasjes draaien en dat soort interessante dingen. Wachten tot het weekend maar weer..

Weekendje erop was ook weer heel gezellig. Zaterdag movie marathon gehouden met mn aussie en zondag was dan de grote dag voor de Amerikanen, Super Bowl day! Omdat Shannen en ik het idee hadden dat we, aangezien we nu dan toch in Amerika zitten, het wel echt moesten gaan kijken was het hup de auto in en op naar een pub. Hier, net zoals de rest van Amerika, er wat alcohol in gegoten en lekker meegeschreeuwd ook al hadden we geen idee waar we voor moesten juichen.. Heel leuk en gezellig om het echt in die sfeer mee te maken, en het resultaat was dan ook zeer verrassend en daar waren sommige mensen het dan ook niet mee eens..

En toen kwam maandag weer, de start van weer een gewone week.

Dinsdag gingen we met de LCC meeting, en meet up met andere au pairs dus, naar een basketball wedstrijd. Wel gewoon op university level, maar kon hem wel afstrepen op mn lijstje.

Maar deze week liep iets anders dan normaal. Omdat er op woensdag werd voorspelt dat er een sneeuwstorm zou komen op donderdag hadden de kinderen een Snow day, dus een day off.

Aangezien de sneeuwstorm te heftig was om buiten te spelen hebben we bijna de hele dag binnen gezeten en wat spelletjes gedaan. Ook was het bijna Valentijnsdag, dus daar dan maar mee aan de slag. Ze hebben op school een regel dat als je iemand een kaart wil geven, moet dat voor de hele klas zijn. Goeie regel, maar dat betekende in totaal dus zo'n 40 kaarten maken..

Toen de heftige wind dan eindelijk was gaan liggen was het tijd om in de sneeuw te gaan spelen. Iets waar de kinderen al de hele dag naar uitkeken en ik tegenop. Natuurlijk, Nederlander as I am, had ik geen snowboots en ging ik lekker in mn sneakertjes de sneeuw in die tot mn knieën kwam. Dit was leuk voor zo'n 15 minuten en toen vond ik het wel weer tijd om naar binnen te gaan.

Tot overmaat van ramp hield ons gas en fornuis er ook nog mee op en aangezien je bij ons de driveway met zo'n sneeuw gewoon niet overleefd en niemand ons dus kon bereiken werd het leven op droge boterhammen. De dag erna was het gelukkig al wat beter en konden we in ieder geval wel gewoon de driveway op en af en konden de kinderen, wel met een two hour delay, gewoon lekker naar school!

Het weekend begon heel gezellig, busje naar wat vrienden gepakt en daar film gekeken en van het weekend genoten. Helaas eindigde dit weekend in het ziekenhuis. Ik werd door mijn hostmom naar het ziekenhuis gebracht omdat ik zo'n krampen had dat ik gewoon niet meer wist wat ik met mezelf aanmoest. Daar aangekomen weer een cultuur shock rijker, hoewel ik alleen nog maar onderzocht moest worden kreeg ik gelijk een jurk aan en alles, ja net zoals in de film. Na een aantal medicijnen en een extra ziekenhuis bezoek later, bleek het niks ernstigs te zijn en was ik weer een hele ervaring rijker.

Rest van week dus maar een beetje rustig aan gedaan en opgeladen voor het weekend. In het weekend was het dan eindelijk tijd voor een feestje waar ik, legaal, naar toe mocht. Met een vriendinnetje naar de stad en lekker de hele nacht drankjes en dansjes gedaan, wat mis ik dat zeg!

Zondag zijn twee andere Dutchies en ik nog even op avontuur gegaan. De auto gepakt en de weg op. We zijn naar Stamford gereden en hebben daar wat van de stad bekeken en voor de rest lekker van de zondag genoten!

Ook hier hadden de kinderen een week off from school, helaas niet voor carnaval maar dat gaan we volgend jaar maar dubbel zo goed overdoen!

We hebben vooral van de vakantie genoten, beetje rondgehangen, wat opgeruimd en ook lekker pepernoten gebakken. Maakt niet uit dat dat alweer zo'n twee maanden geleden is.. de kids genoten er alsnog van!

Aangezien de hele dag thuis zitten ook behoorlijk gaat vervelen zijn we er ook maar op uit gegaan. Jas dicht, schoenen aan en het park in.

Heel fijn zo'n park om de hoek. Nog wel wat sneeuw, maar de temperatuur was prima te doen en de kids hadden het heerlijk na de zin. Goed om ze even achter hun electronica vandaan te halen!

Ook nog lekker trampoline wezen springen in Rockin jump. En aangezien de teller vrijdag morgen al op zo'n 20 graden stond, stond het park weer op de planning. Boterhammen gesmeerd, tas ingepakt en picnick in het park. Ook heel fijn dat je de kinderen in de speeltuin zet en jij lekker twee uur in het zonnetje kunt zitten!

Het weekend was vrij rustig. Wat drankjes gedaan met vriendinnen en voor de rest lekker thuis rondgehangen. Zo ook de rest van afgelopen week. Kinderen weer naar school, maar voor de rest niet veel gedaan.

Aankomend weekend staan er wel hele leuke dingen op de planning, dus daar lezen jullie gauw meer over.

Till next time, nu wat sneller dan vorige keer!

peter jans

knap hoe het je afgaat daar anke de kids hebben volgens mij heel veel schik met jou zo aan de plaatjes te zien geniet er van en tot het volgende verhaal

groeten peter bert en gijs

Oma en Opa Beringe

Wij hebben met veel belangstelling je reisverhaal gelezen.Het is toch fantastisch wat je in Amerika allemaal meemaakt.We hadden van mam al gehoord dat je even ziek was geweest, maar gelukkig is dat weer achter de rug.
Wij zien met belangstelling je verdere berichten tegemoet.Groetjes en kusjes van Oma Ida en Opa Toon.