Happy times!

Deze week was een gezellige, maar vermoeiende week..

Natuurlijk was daar eerst Kerstmis. Maar wegens het geloof van mijn hostgezin werd het Hanukkah dit jaar. Wat nog beter is, want dit vieren ze maar liefst 8 dagen. Hoewel het wel wat verschilt van Kerstmis, het is niet zo dat ze elke avond heel speciaal eten ofzo, ze steken 's avonds kaarsjes aan en mogen elke avond een cadeautje uitpakken.

Aangezien het op 25 december begint, was 24 december helaas niet heel veel speciaals, helaas. Na eerst even met de familie thuis aan hun kerstdiner te hebben gefacetimed, besloten Benthe en ik om toch een beetje een gezellige kerstavond te hebben. Ondanks dat het toch wat minder cozy was als thuis een hele lacherige avong gehad!

In het Joodse geloof is het ook traditie om een dag tijdens Hanukkah, meestal de zondag, eerst naar de movies te gaan en daarna uit eten bij de Chinees. Maar aangezien we net een nieuwe huge ass tv hadden aangeschaft werd het lekker thuis een film kijken en daarna naar de Chinees. En jezus, wat een drukte!

Maandag, 2e kerstdag, ben ik met een paar vrienden lekker naar de stad geweest.

Lekker wat door Central Park geslenterd en natuurlijk had ik weer, fangirl as I am, een Gossip Girl momentje. We kwamen aan bij de plek waar Blair en Chuck (some people might know) getrouwd zijn en ik heb daar een aantal vreugdedansjes gedaan, dit ook te zien aan mijn enthousiaste foto's. Merel en Sanne, sorry voor mijn crazy spraakmemo's haha..

Zo vet om plekken uit de serie, maar ook uit andere films, in real life te zien.

'S avonds nog wat gegeten in de stad met een vriend en daarna was het weer tijd om de weg naar huis te vinden.

Dinsdag moest er gewoon weer gewerkt worden. Aangezien het kerstvakantie was, had ik de kinderen de hele dag tot vrijdag. De eerst dag hebben we dan ook niet veel gedaan, maar aangezien de dag dan behoorlijk lang duurt besloten we daar iets aan te doen.

Woensdag zijn we dan dus naar het aquarium geweest, heel gezellig, hoewel ik waarschijnlijk enthousiaster was dan de kinderen..

Om de dag goed (en lekker) af te sluiten, gingen Benthe en ik 's avonds uiteten. Bij ons vaste restaurantje..

Het leek ons een goed idee om wat (wat wij dachten dat klein was) starters samen te delen, zodat we van alles wat hadden. Terwijl we aan het bestellen waren keek de ober ons al wat vreemd aan, terwijl wij maar dingen op bleven noemen. 'Oh doe ook nog maar een portie frietjes!' 'You sure?' kregen we te horen. Ja joh, dat kan er nog wel bij. Maar toen de ober aankwam met de bestelling en maar dingen bleef neerzetten, kwamen we erachter dat we het toch wel een beetje verkeerd hadden ingeschat. Maar he, we konden rollend naar huis..

Vrijdag waren de kinderen 'moe' van het aquarium en hebben we dan ook maar een beetje thuis en in de library rondgehangen. Kon ik me alvast 'mentaal' voorbereiden op zaterdag..

Want zaterdag was een hele gezellige dag, New Years Eve. Eerst lekker gegeten en klaargemaakt met de Dutchies en daarna kwamen er nog twee Australische vriendinnen. En daarna natuurlijk de trein naar de stad!

Hier hebben we ergens nog wat gedronken en toen op naar een barretje. Waar we dan ook net op tijd, rond 10 voor 12 aankwamen. Er stond een groot scherm met daarop live the ball drop en er werd dan ook met de hele bar afgeteld naar het nieuwe jaar, top avond!

Zondag en maandag waren de kinderen nog vrij, maar was het niet veel meer dan herstellen van Nieuwjaar. Dinsdag was het dan eindelijk weer tijd om naar school te gaan. De rest van de week was het dan ook niet veel meer dan kinderen klaarmaken voor school, wat Skypen met het thuisfront, Neflixen en huiswerk maken met de kids.

Dit weekend dan ook niet veel plannen en dus lekker chillen, filmpje kijken, warme chocomel maken en genieten van het uitzicht. Want laten we eerlijk zijn, mijn sneeuw hier is toch wel beter dan daar bij jullie in Nederland!

Oh en natuurlijk nog, wel wat laat, gelukkig nieuwjaar everybody!

Opa & Oma Heijen

Hallo Anke, bedankt voor je verslag en je verhaal over je belevenissen die je met ons deeld , zo te lezen en zien heb je een leuke tijd en leuke vrienden om je heen. Geniet er maar van , want een jaar is snel voorbij. Door sneeuw, ijzel en dichte mist zitten we vandaag thuis en maken we de dag wel vol.
Heel veel lieve groeten van ons uit de Beukenlaan

OPA &OMA

peter jans

hoi anke een mooi verslag leuk dat het je goed gaat daar veel vrienden opgedaan geniet ervan

Oma Ida en Opa Toon

Hallo Anke
Een mooi verslag.Je hebt het wel naar je zin in Amerika.
Geniet van dit jaar.
Groetjes van Oma Ida en Opa Toon.