Better late than never

Wegens wat lichamelijke tegenstribbelingen had ik niet veel puf om een blog te schrijven, daarom wat later dan 'normaal.' Ondanks dat toch wat leuke dingen meegemaakt deze (anderhalve) week..

Vanaf vorige week maandag (12 decemeber dus) deed ik alles in mn eentje, maar dat ging me dan ook prima af. Kinderen wakker maken, ze klaarstomen voor school, wat wasjes draaien en de boel een beetje netjes houden. Niet heel veel bijzonders dus.

Op vrijdag kwam dan eindelijk mijn pakketje met het achtergebleven fotoboek aan, met een lekker blok Nederlandse kaas erin. Wat had ik dat gemist, thanks mom!

Zaterdag was een gezellige dag. Ik had op de meeting met mijn LCC een Nederlandse au pair ontmoet die dicht bij mij in de buurt woont en had met haar afgesproken, samen met nog twee andere Nederlandse au pairs. Eerst was de bedoeling op NY in te gaan, maar wegens de voorspelling van een sneeuwstorm hielden we het maar bij een lekkere bankhangdag. Thank god we did..

Nederlandse pannenkoeken voor lunch, wat kletsen, film kijken, dansen en lachen en als avondeten lekkere preischotel. Fijn om weer even lekker Nederlands te eten en ook gewoon een dagje alleen maar Nederlands te praten. Hoewel dat na een tijdje vreemder word dan het spreken van Engels..

Op zondag, zoals het hoort op de zondag, lekker uitgeslapen en daarna naar de 'groceriestore' gegaan. De dag erna hadden we een meeting waarbij we een dessert uit ons eigen land mee moesten nemen. Wat in mijn geval dus 'arretjescake' werd. Samen met mn hostkind wat geknoeid in de keuken, en omdat ze zo nieuwsgierig waren ook maar een tweede cake gemaakt zodat mijn familie ook kon proeven.

Heel lief, ik had ergens laten vallen dat 'hutspot' toch wel een van mijn favoriete Nederlandse wintergerechten was en dit had mijn hostdad dus als verassingsdinner voor mij gemaakt. Hij zei: 'I have nothing to compare it with, so i hope it taste a little bit the same.' Maar het was precies zoals in Nederland, met uitjes en al, zeer geslaagd. Ook mijn hostmam was laaiend enthousiast. Als dessert mijn arretjescake, die zeer goed in de smaak viel!

Maandag begon de schoolweek weer, met het normale ritme. Ook hadden we die dag de meeting, waarbij we met andere au pairs uit de buurt een avondje gingen bowlen en wat eten. Heel gezellig!

Ook kwam ik het Australische meisje waarmee ik op de trainingschool omging, die nu dus blijkbaar hierheen is verhuisd. Heel goed nieuws dus!

De rest van de week heb ik niet veel meer gedaan dan het ochtendritueel, mn bed weer in tot de kinderen thuis kwamen en daarna huiswerk maken enzovoort.

Vandaag voel ik me weer helemaal top en heb ik dan ook nog wat kerstinkopen gedaan, hoewel mijn gezin dat wegens hun geloof niet viert. Maar he, Christmas is a time of giving!

En natuurlijk, a merry merry Christmas everybody!

Reacties

Reacties

Pap,mam, Mara en Teun

Lieve Anke
We wensen je fijne Kerstdagen toe. Is daar wel anders zonder boom zoals je thuis gewend bent. En er komt begin volgend jaar weer een nieuw pakket met kaas je kant op.
Het is voor allemaal een andere kerst ???? dan normaal. Jij in Amerika en Rob in Spanje. We face timen gauw weer. Dikke kus ????

Pap,mam, Mara en Teun

De vraagtekens waren plaatjes maar die komen er niet te staan. Kijkt wel raar :(

Opa &Oma Heijen.

Lieve Anke wat leuk dat je het zo goed naar je zin hebt en tijd voor leuke dingen met je vriendinnen/collega's. Voor ons is deze Kerst ook anders, maar volgend jaar zijn Rob en jij er weer bij.
Vanuit de Beukenlaan wensen we jouw een fijne Kerst en voor 2017 veel geluk en voorspoed en dat je een heel mooi jaar mag beleven en je American Dream waar maakt.
Een dikke kus en knuffel van ons
Opa&Oma

Angelique

Hoi Anke, fijn te lezen dat het goed gaat daar in het verre America. Fijne kerstdagen en veel geluk en gezondheid voor in 2017 !!!!
Groetjes van ons, Marcel, Boyd, Amber en Angelique

Oma en Opa Engels

Wij vinden het erg leuk dat je het zo goed naar je zin hebt en
wensen je fijne feestdagen.
Groetjes van Oma Ida en Opa Toon.

Milouuuu

Merry christmaaaass !! Xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!