Work, work, work

Dat was ie dan, mn eerste week werkend bij m'n gezin, ofja t is maar wat je werken wilt noemen..

We hebben het weekend eerst goed afgesloten door er een gezellig meidendagje van te maken,de huidige au paur en ik, Tea. We begonnen onze dag in de mall, Macy's, hier hebben we flink geshopt. En de person that i am, kon ik het natuurlijk niet laten om een paar nieuwe schoenen aan m'n collectie toe te voegen, twee paar wel te verstaan. Na een tussenstop bij Starbucks gingen we door naar the cinema to see Bad Santa. Met als afsluiter avond eten bij Taco Bell. Goede einde van mijn eerste weekend in Chappaqua dus.

Maandag begon dan mijn eerste 'werkdag.' Mijn wekker stond op 6.30, een tijd die ik helaas niet meer gewend ben en dus best pittig was. Ervoor gezorgd dat de kinderen op tijd klaar stonden voor de grote gele bus en daarna zelf wat ontbeten.

We hadden eerst een coffee meeting met onze LCC, diegene die ons een beetje begeleid. Toen nog wat dingen gedaan wat op het to-do-lijstje stond, zoals het openen van een Amerikaans bankaccount, ik mocht lekker zelf alles in typen want dat Nederlands blijft toch lastig..

De dinsdag hadden we zelfs wat sneeuw hier, kreeg gelijk te horen dat dit nog heel veel erger gaat worden en dat de temperatuur soms onder de -10 kan komen. FEEST!

De rest van de dag hebben we niet heel veel meer gedaan. Wel zijn we s'avonds nog naar Target geweest. Wat een top winkel, ben er nu al verliefd op.

De rest van de week hebben we niet veel meer gedaan dan de kinderen klaarmaken voor school, wat chillen, shoppen, huiswerk maken en het naar-bed-gaan-ritueel.

Oh, en ik heb voor de eerste keer in mn leven in de was gedaan. Gelukkig maken ze het me hier heel makkelijk. Je gooit alles in de machine, (sorteren doen ze niet aan hier) zet hem op een standaard programma en wassen maar! No worries for me.

Op zaterdag zijn we lekker naar New York gegaan. Na een treinrit van een uur kwamen we aan op Grand Central. Hier een warme chocolademelk bij de Starbucks gehaald (7th day in a row i guess) want het was echt ijskoud.

We zijn eerst de grote kerstboom bij Rockeffeler Center gaan bewonderen en hebben wat geshopt, offcourse..

Daarna een rondje gemaakt door het prachtige Central Park. Zo raar, het ligt midden in de stad maar er heers daar zo'n rust als je daar loopt. Op de mega drukke ijsbaan na dan.

Feeding the ducks. (gossip girl dingen..)

Daarna hebben we de subway downtown gepakt, naar SoHo. Hier had een soort van wijk, little Italy, heaven voor mij dus. We hebben hier een late lunch gedaan en je kon je niet meer in Italië wanen dan dat. Het restaurant was zo druk, je zat bijna bij je buren op schoot. Wel snappen de Italianen dat een wijntje erbij hoort en daar moesten we dan ook echt van genieten!

We hebben daarna nog wat gewinkeld en zijn daarna weer terug naar huis gegaan.


De zondag was echt een zondag. Lekker uitgeslapen, late lunch en de hele dag niks doen.
Daar kan ik niet veel meer over melden dan dat.


Vandaag is het maandag en is er dus weer een nieuwe werkweek aangebroken. Vanaf woensdag zal Tea weer terug naar huis gaan en sta ik er dus alleen voor, maar dat gaat helemaal goed komen.

Till next time!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!