First week in New York.

Wat een week..

Na een vlucht van zo’n 14 uur kwamen we dan eindelijk aan op JFK, dat was al cultuurshock nummer één. Insane hoe groot dat was. We werden opgehaald door de staff, die ons bracht naar de trainingschool in Tarrytown. Hier kwamen we rond half 10 lokale tijd, half 4 Nederlandse tijd aan. Gesloopt waren we dus. We kregen wat pizza bij aankomst en zijn daarna gaan proberen te slapen, wat onmogelijk was door de jetlag. Ook bespaar ik jullie de staat van de school maar even. Gelukkig had ik een fijne Australian roomie, die me alles uit kon leggen.

Op de dinsdag begonnen we na het vroege ontbijt om 8 uur met de lessen, dit ging over vanalles wat met kinderen te maken heeft, en ging tot half 7 door. Niet heel boeiend dus. Daarna hadden we een ‘Candy-picnik.’ Iedereen had iets van snoep uit zijn of haar eigen land meegenomen en dit kon je proeven.

Ook de woensdag was niet veel speciaals. Van 8 uur tot 5 les, daarna een workshop over self-safety, dinner en daarna nog een workshop over het verkeer en het auto rijden in Amerika. Hierna hebben we nog gezellig wat gepraat met een leuk groepje mensen dat we ondertussen opgebouwd hadden, bestaande uit een paar jongens uit Duitsland en meisjes uit Australië. Daarna was het tijd om naar bed te gaan, want we wisten dat de dag erna een hele leuke maar vermoeiende dag zou worden.

De donderdag begon wat vroeger dan normaal, om precies te zijn half 8 zaten we al in de les. Dit keer een les over de gezondheid van kinderen, CPR and stuff. Heel erg leerzaam, maar wij zaten allemaal al met ons hoofd in New York. Want dat was waar we smiddags heen zouden gaan.

Om half 2 vertrokken we met z’n allen naar het station en daar pakte we de trein naar New York. Natuurlijk, wantja that always happens to me, moest mijn flesje dat ik in mn tas had kapot gaan en liep ik met een zwembad in mn tas richting station, met mn paspoort en al erin.. Gelukkig was iedereen behulpzaam en hielp me dit op te ruimen.

En toen na een uurtje was t dan zo ver, daar stonden we dan, op Grand Central. Echt geweldig om dit allemaal in real life te zien. Zo zag ik Serena alweer bovenop het platformpje staan. (voor de Gossip Girl mensen onder ons)

Daarna kregen we een tour door New York en werden we naar The New York Public Library, Times Square, Empire State Building en de prachtig grote kerstboom gebracht. Grootste cultuurshock tot nu toe. Om 6 uur mochten we ook nog de Top of the Rock op, met een fantastisch uitzicht over heel New York. Unreal!

Ik ben toen met mn groepje weer terug naar Grand Central gelopen, omdat we helemaal kapot waren. We hebben toen op Grand Central wat gegeten en zijn met de trein terug naar Tarrytown gegaan. Aangezien wij allemaal in New York zouden verblijven en nog vaak zat naar de stad kunnen, besloten we dat het genoeg was voor vandaag.

En toen kwam de grote dag, op de vrijdag vertrokken we allemaal nog onze host familys. De een moest weer een vliegtuig pakken, de ander de bus. Gelukkig zou mijn familie mij ophalen op de trainingschool. En op 10 uur stipt stonden ze daar dan, mijn host mam, opa en de huidige au pair stonden me op te wachten. Super raar om ze nu dan eindelijk in het echt te zien.

We vertrokken in een huge car, waar ik van te horen kreeg dat dat mijn auto was (help) , naar Chappaqua. Dit ligt maar zo’n 20 minuten van de trainingschool af. Eenmaal bij het huis aangekomen, kreeg ik een rondleiding van de au pair door het huis. Hier ga ik zeker nog een keer in verdwalen..

Daarna ben ik samen met de andere au pair wat gaan lunchen, we gingen naar het restaurant waar de familie heel vaak komt. Gelijk lekker Amerikaans begonnen met een cheeseburger met bacon, wel moet ik nog flink wennen aan de Amerikaanse porties, niet te doen zeg..

Om half 4 kwamen de kinderen dan eindelijk uit de school, ze werden afgezet met de schoolbus en ik zag gelijk hun blije kopjes in de raam toen ze mij zagen. Gelijk knuffelen en flink kwebbelen, heel fijn dat ze zo leuk op me reageren. We hebben toen wat spelletjes gedaan tot het tijd was om te gaan avond eten. We zijn met het hele gezin, behalve de vader naar een Chinees restaurant gegaan. Hier weer hetzelfde, man wat kunnen die mensen eten hier.. Van de portie die ik voor mezelf kreeg eten we thuis met z’n drieën van.

Tegen de tijd dat we thuis kwamen, was de vader des huizes ook thuis. Ook kennis met hem gemaakt en ze daarna mn duizenden cadeautjes gegeven. Ze waren er heel blij mee en vooral de pepernoten en stroopwafels vielen in de smaak. Daarna ben ik al vrij gauw na de kinderen gaan slapen, het slapen op de trainingschool was drie keer niks, dus moest wel even wat slaap inhalen.

Vandaag, zaterdag, ben ik vrij en hoef ik dus niks te doen. Aangezien ik nog niks en niemand ken hier is er ook nog niet veel te doen, maar dat komt nog wel. Morgen nog gezellig wat met de andere au pair doen en dan gaan we maandag echt aan de slag!

Till next time!

Reacties

Reacties

Peter Jans

Goed bezig Anke je doet niet onder aan rob

Angelique

Leuk om te lezen de belevenissen van jouw eerste week.

Kim Reintjes

Leuk Anke. Heel veel plezier komende week!!!

Oma Ida en Opa Toon

Geweldig verslag Anke.Wij merken dat je het goed getroffen hebt.Houden zo. Groetjes van Oma Ida en Opa Toon.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!