It's been a long, long time..

Like the title says, is t alweer veel te lang geleden dat ik hier iets op geschreven heb. No worries, still alive and breathing en ondertussen alweer in een andere staat dus het was wel eens tijd om chapter New York af te sluiten.

Aangezien ik al zo’n 4 maanden niks meer geschreven heb en daarin veel is gedaan en gebeurd I will tell you about the highlights anders gaan dit een extreem lange blog worden.

Kinderen hadden natuurlijk zomervakantie dus dat was flink veel uren werken, maar uitkijken naar de weekenden was altijd leuk. Like I said had ik een klein lijstje met dingen en plaatsen waar ik zeker nog naartoe moest. Een daarvan was Roosevelt Island. Je gaat daar met een soort skilift over de brug naartoe, wat al een sensatie op zich is, maar zodra je daar aankomt heb je een hele mooie view van de stad. Wat natuurlijk vroeg om een kleine fotoshoot. Just like the other picture.

Daarna natuurlijk weer door met werk, werk werk. Want nee, ik ben hier niet op vakantie. I’ve got a job en ik werk hier ook. But weekends are for fun dus daar zorgen we dan ook voor. Volgende op mijn lijst was Goveners Island. Een klein eiland waar je met een ferry naartoe vaart, met offcourse weer een mooie view over the city. Zoals je ziet.

En oja, ik vond het tussendoor ook nog even een goed idee om een zeer spontane tattoo (lees: bedacht dit in de auto onderweg naar de tattooshop voor een vriendin in 20 minuten) te laten zetten. En nee, het heeft dus geen betekenis, vond het gewoon mooi. Maar zeker niet minder blij mee!


Voor de rest was het veel werken en, I’m sorry kids, uitkijken naar het moment dat de kids weer lekker naar school gingen. Maar er stond nog een heel leuk ding op de planning voordat dat ging gebeuren. Naar maanden uitkijken was het dan eindelijk zover, naar 9 maanden ze niet gezien te hebben kwam de familie Jans eindelijk naar New York. Heel raar, maar natuurlijk super blij om ze weer te zien. Ze kwamen donderdag avond laat aan, dus na wat culinaire Amerikaanse hoogstandjes (CHEESE FRIES) en flink wat bijkletsen was het vroeg ons nest in en fit zijn voor wat zou komen.

Op vrijdag stond er een pizzatour, ja je leest t goed, een pizzatour op de planning. In Manhattan de bus in en via de brug naar Brooklyn. Daar gingen we naar twee beroemde pizzeria’s en werden we volgestopt met pizza. Om uiteindelijk in Coney Island te eindigen, een quick visit, maar blijft awesome om naartoe te gaan. Even uitbuiken en s’avonds naar Times Square toe. Hoewel dit voor mij ‘ondertussen’ normaal is om te zien en doorheen te lopen is t leuk om te zien wat een experience het voor hun is.

Zaterdag was een busy day, op tijd ons bed uit om de Staten Island ferry te pakken. Na Lady Liberty de Brooklyn Bridge op om te eindigen bij de One World Obsevatory. Hoewel ik hier al in was geweest blijft het geweldig om dat uitzicht te zien.

‘s Avonds stond toch wel voor mij het leukste en spannendste van de hele vakantie gepland. Aangezien mam in Oktober 50 werd en ik hier niet bij kon zijn had ik een leuke verrassing voor haar gepland. Onder het mom van ‘Ik heb een reservering gemaakt bij een chique beroemd restaurant, dus trek je fancy kleren aan’ liepen we door de straten van New York. Voor het Broadway theater toch maar even verteld dat het geen eten werd, maar met zn tweeën naar een Broadway show, en haar reactie was het zeker waard! En wat een voorstelling, a-ma-zing..

En was er op dr verjaardag in oktober toch nog een beetje bij..

Zondag was kind of een relaxing day. Wat rondgelopen door de straten en ’s middags naar een basketball game in Madison Square Garden. At night, terwijl de zon onderging de Top of the Rock op. En ook hier, het uitzicht blijft je keer op keer verbazen..


Aangezien het op maandag Rob’s verjaardag was en hij graag naar Washington DC wilde stond er een kleine trip gepland. ’s Morgens vroeg de bus in in Manhattan en op naar DC!


Daar een fiets gehuurd en zo langs alle plaatsen gegaan. Donald, US Capitol en natuurlijk Abraham. En ’s avonds weer lekker de bus terug naar New York.


Op dinsdag stonden er geen grote dingen gepland. Gewoon wat rondgelopen en zien waar we uitkomen . Op woensdag was het helaas weer tijd voor ze om terug naar Nederland te gaan. Dikke knuffel en tot over 9 maanden maar weer..


Daarna was t al gauw weer tijd voor de kids om naar school te gaan, waar ik natuurlijk geen probleem mee had. Leuke dingen waren onder andere nog naar Brazilian Day gaan in de city met alleen maar Braziliaanse mensen. Snapte er dus vrij weinig van, maar Jezus wat zijn die mensen gek maar gezellig!

En ja hoor, na het weken lang gezegd te hebben hadden Shannen en ik eindelijk de moed en kracht.. verzameld om de Bear Mountain te hiken. Heel mooi met alweer een prachtig, wat mistig uitzicht!

Een ander ding wat ook nog van de lijst moest worden gestreept was de Bronx Zoo. Dus op een vrije zaterdag, hup de auto in en richting de Bronx. En ja, happy as a child, want Anke loves the zoo!

Met Halloween in zicht kwamen de pompoenen ook weer kijken en ja, Americans know how to do it right. Wij zelf hadden een paar weken geleden de pompoenen uitgehold en het was heel tof om te zien wat ze er nu van gemaakt hebben. Good job you Americans!



En natuurlijk ook even mee gedaan in de Halloween gekte..

Voor de rest was het vooral nog zoveel mogelijk mooie plaatsen in New York ontdekken en als je een locatie als deze vindt hoort daar natuurlijk een kleine fotoshoot bij. Sorry, not sorry


One of the most important things on the list, as a Gossip Girl fangirl, was om naar de famous spot aka Dans appartment te gaan. Dus dit dan ook op de valreep nog even gedaan. Lekker cliché foto, but hey, who cares.

Die dag ook nog naar de Louis Vuitton expo gegaan die op dat moment in New York was. Hele ervaring maar zeker leuk om te zien.


Het weekend daarna was het dan zover, de laatste keer naar New York city..

Nog even naar American Museum of Natural History geweest. Je weet wel, die van ‘Night at the museum’ en another Gossip Girl moment. Natuurlijk moest ik een foto op de Met-steps hebben, met Shannen as my Blair.

Heel vreemd om voor de laatste keer in New York te zijn en wilde dan ook echt niet gaan. Want wow, wat ben in het jaar dat ik hier ben echt verliefd geworden op deze stad.

De week daarop was het dan dus tijd voor al de ‘laatste’ keren. Laatste keer naar onze vaste diner, laatste keer naar de bar, laatste keer mn vriendinnen zien. Sad, sad week..

Donderdag 16 november was t dan zo ver, de koffers waren gepakt en daar ging ik dan. Goodbye New York..


Gelukkig werd ik met open armen ontvangen in mn nieuwe gezin hier in Chicago. Super blij dat ik besloten heb om te verhuizen en opnieuw te beginnen want wat ben ik nu al zo blij en op mn gemak hier.

Grote groep met au pairs hier dus al gelijk een flink aantal nieuwe mensen ontmoet en leuke dingen gedaan. Zo ben ik vorig weekend met een groep naar de Lincoln Zoo in downtown Chicago gegaan. Daar hadden ze, met kerstmis op komst, de hele zoo versiert met lichten en een lichtshow. Loved it!


En dit weekend naar een van de ‘you gotta see this’ dingen in Chicago geweest. The Bean, kleiner dan verwacht, maar leuk dingetje. En the best thing was, na een jaar in New York te hebben geleefd en nooit een celebrity te hebben gezien stond ik gezellig even naast Taylor Lautner een foto van the Bean te maken. Although I’m team Edward was me dat toch wel heel wat!


Sorry guys voor deze ellendig lange blog, maar we zijn weer bij en zal dit proberen zo te houden..

Groetjes uit Chicago!


Reacties

Reacties

peter jans

hoi Anke

leuk om dit weer te zien een mooie reportage van alles wat je gedaan en gezien hebt
ik ben blij dat het je goed gaat daar en wens je nog veel plezier de komende tijd

groeten peter bert en gijs

Oma en Opa Beringe

Hallo Anke,
Wij vinden het erg leuk dat je bij het nieuwe gezin goed terecht bent gekomen.Dat is mooi om te lezen. Wij zullen maar zeggen houden zo.Verder erg leuke foto's. Wij wensen je nog een leuke tijd in Amerika .Een erg mooie jaarwisseling gewenst van Oma Ida en Opa Toon.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!