Leuk, leuk en nog eens leuk!

Alweer bijna zo'n 7 maanden hier en wat geniet ik nog steeds met teugen, nog lang niet klaar om naar huis te gaan!

Door de weeks is het natuurlijk vooral veel werken en maak ik dus niet zoveel spannends mee, maar dat maakt het uitkijken naar de weekenden natuurlijk alleen maar beter. Ook nu weer een hele boel leuke dingen ondernomen.

Eind mei had ik iets gepland staan waar ik heel enthousiast over was toen ik de tickets kocht, naarmate het dichterbij kwam toch steeds meer tegenop begon te zien, maar achteraf toch heel blij dat ik het gedaan heb, de Color Run!

's Morgens vroeg om 6 uur de trein in op weg naar New York City in de sportkleren. De run begon om 9 uur en toen ik bij het Mets stadion, waar de run was, aankwam zat de stemming er daar al goed in op de vroege morgen. Harde blije muziek, vrolijke mensen and a lot of unicorns. Moet eerlijk toegeven, we hebben de 5k niet helemaal gelopen (cheater,cheater) maar er wel van genoten!

Lekker lang weekend vanwege Memorial Day en dus op de maandag gezellig wat met vriendinnen gedaan. Flink goed gegeten in de hemel (aka Cheesecake Factory) en daarna lekker ouderwets gebowld. Dinsdag begon helaas de werkweek gewoon weer, maar leuke dingen stonden gepland voor het weekend.

Dit kaartje was ook al een tijdje in de pocket, maar hier keek ik zeker naar uit. Een professionele baseball game, van de Mets wel te verstaan. Hoewel we all the way up zaten was het vrij lastig om de game echt te volgen. Maar er gebeurde zoveel om ons heen dat dat helemaal geen probleem was. Heel gezellig en weer iets om van de list af te strepen.

De week daarom was een exciting week voor de jongste, zn laatste week in pre-k. Met dus op de vrijdag als afsluiter zn gradution. Hoewel ik vrij was, wilde ik natuurlijk wel bij dit grote moment aanwezig zijn en wat was het schatig. 30 te schattige kleine kinderen met een big smile op hun gezicht, too cute!

Daarna de trein gepakt naar New York, want ja, het was weer weekend. En deze keer voelde ik me het blije kleine kind met de big smile op dr gezicht, maar daar komen we nog even op terug. Meet up met een vriendinnetje, die zo lucky is om langs Central Park te wonen, en daarna lekker uiteten met een frozen moijto erbij. (gelukkig doet niet iedereen hier moeilijk) Daarna nog even lekker uitgewaaid aan de riverside tot we door voorbijgangers op een geniaal idee kwamen. Lets rent a bike!

Overal door New York heen heb je van die punten waar je een Citi-bike kunt huren en hier voor een bepaalde tijd mee rond kunt fietsen. En daar gingen we dan, om 10 uur savonds nog even een bike gehuurd en lekker langs de riverside gefietst. En ja, ik was echt serieus als een klein kind zo blij om na een half jaar eindelijk weer op een fiets te zitten!

Daarna door Central Park terug naar onze slaapplek en uitrusten voor de day after. Want door New York heen slenteren is me toch behoorlijk vermoeiend kan ik je vertellen. Dag erop dan ook weer een paar dingen van de to do list afgestreept. De High Line bekeken, half Chelsea Market leeggekocht en als je dan toch de kans heb, even een rondje gefietst door Central Park. Genieten, genieten!

En nu de jongste dus klaar is met school, betekent dat dus ook dat ie volle dagen thuis is. Maar dat is alleen maar leuk, want het is een lekker druk mannetje dat van alles en nog wat wil ondernemen. En dus op naar het sprinkler park, play dates en LegoLand. Denk stiekem dat ik daar toch meer van genoot dan hij..

En afgelopen weekend was dan toch wel mn best weekend so far!

Op vrijdag was het dan zo ver. Om 9 uur werden we opgehaald met de bus en was het tijd om te vertrekken. Na een 8 uur durende busreis kwamen we er dan eindelijk aan, de Niagara Falls. Na wat te hebben opgefrist maar eens een kijkje genomen, en wauw, echt heel mooi!

Wat ook heel leuk was is dat er echt een soort van mainstreet is waarop allemaal winkeltjes, restaurantjes, haunted houses en dat soort dingen zitten. ( dit natuurlijk door het vele toerisme) Maar had dit weekend echt het gevoel alsof ik op vakantie was in Lloret ofzo.

Na een kort rondje daardoor heen en wat gegeten te hebben was het tijd voor de famous vuurwerkshow. Heel erg tof!

En ja, aangezien wij aan de Canada kant verbleven en ze hier wel zo leuk zijn om de alcohol en club grens op 19 te houden moesten we daar natuurlijk wel even gebruik van maken. Dus lekker legaal de club binnen en wat drankjes en dansjes wagen. Heel erg gezellig totdat we ons bedachten dat de wekker die ochtend om 8 uur zou gaan..

Maar dit werd wel een beetje goed gemaakt door wat we op het programma hadden staan. We moesten daarvoor wel eerst weer de grens over naar de Amerikaanse side en daar pakte we dan de boot, Maid of the Mist, om zo dicht mogelijk bij de falls te komen. En wauw, echt een aanrader!

Natuurlijk konden de prachtige ponjo's niet missen..

Daarna zijn we ook nog naar de Cave of the Wind geweest, hierbij loop je als het ware langs en onder de waterfalls, soaking wet, maar genieten was het wel.

Daarna nog even wat rondgeslenterd en back to the hotel. Hier ons weer klaargemaakt en na een goede maaltijd weer naar de bar toe, want als dan mag van de wet moet je daar natuurlijk gebruik van maken. Een karaoke bar dit keer, en de nacht was nog lang en gezellig. De morgen zwaar en ellendig, maar he, gelukkig hadden we een 8 uur durende busreis om te slapen.

Vond het oprecht jammer om weer naar huis te gaan, echt een top weekend!

Deze week ook weer gewoon aan het werk. Ook de oudste zal deze week zn school af ronden en dan zal de vakantie dus beginnen en ook camp. Gelukkig is het heerlijk weer hier en kunnen we lekker naar het park en het water in.

Dat was hem weer voor vandaag. Weer een waslijst aan dingen meegemaakt en er staan natuurlijk weer toffe dingen op de agenda. Dus jullie zijn nog niet van me af, houdoe en bedankt!

Mam

Fijn dat je zo enthousiast bent. Een goede zet is het geweest dit nieuwe gezin.
Dikke kus
Mam

Oma en Opa Beringe

Leuke dingen meegemaakt.Wij vinden het erg leuk voor wat je allemaal onderneemt. Nu de beide kids vrij van school hebben zul je het wel wat drukker hebben.Maar wij nemen aan dat je dat wel aankunt.veel groeten en kusjes van Oma en Opa Beringe. Tot een volgende keer.